برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )

همایش تجلیل از شبانان ، گله داران، دامداران و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه فتح، امام جمعه شهر یاسوج ، استاندار ، رییس سازمان امور عشایر کشور، برخی از مدیران دستگاههای اجرایی و با تعامل بسیج سازندگی سپاه فتح و ناحیه مقاومت سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۱۹۴۸۰
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵

به گزارش بسیج از یاسوج؛ در این همایش که در استقبال از برگزاری دومین کنگره ملی 2000 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور پرشور عشایر غیور برگزار شد ، سردار سیدضیاالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پراکندگی جامعه کشایر کشور در 29 استان، از تلاش عشایر در خط مقدم امنیت غذایی کشور تقدیر کرد. 

وی هدف از برگزاری این همایش را پیوند میان مسئولین و عشایر دانست و گفت: برگزاری چنین همایش هایی موجب می شود تا مسئولین ضمن آشنایی با مشکلات جامعه عشایری برای رفع مشکلات آنها تلاش نمایند.

حزنی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش نشان دادن ارادت مجموعه سپاه به عشایر است زیرا این قشر زحمتکش با تلاش و کوشش توانسته اند بخش عمده ای از نیازهای جامعه را در تولید محصولات دامی ، لبنی و صنایع دستی تأمین نمایند. 

سردار حزنی با اشاره به این موضوع که در سال های اخیر کاهش جمعیت عشایری یکی از مشکلات جدی بوده است، خواستار مشخص شدن علت و برطرف نمودن مشکلات معیشتی جامعه عشایر شد. 

حضور 11 هزار خانوار عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح استان نیز در این همایش با اشاره به جمعیت عشایری کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: بر اساس آمار 11 هزار خانوار عشایری در کهگیلویه و بویراحمد  در حال خدمات رسانی به جامعه هستند که لازم است به نیازهای اولیه و ضروری آنها توجه شود. 
سردار خرم دل دسترسی به راه های ارتباطی مطلوب را از مهمترین دغدغه های عشایر دانست.
وی با اشاره به تغییرات منطقه و اعمال جنایتکارانه رژیم کودک کش اسرائیل ، گفت: این رژیم کودک کش به هیچ اصولی پایبند نیست و براساس گفته برخی از اندیشمندان تغییرات منطقه زمینه ساز ظهور خواهد بود و عشایر نیز در تحقق این امر نقش بسزایی خواهند داشت. 

واکنش فرمانده سپاه فتح به ماجرای دنای شمالی
فرمانده سپاه فتح در ادامه جهت تنویر افکار عموم در مورد حاشیه های بوجود آمده پیرامون کوه دنا ، اظهار داشت: منطقه دنا  به عنوان منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود، بخشی از آن در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از آن در اصفهان است، اما مدیریت هر دو منطقه توسط محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود، در دولت قبل [دولت روحانی] محیط زیست استان نامه می‌زند که ما امکانات و بودجه نداریم که دنای شمالی را مدیریت کنیم، خود استان اصفهان این کار را انجام دهد.
فرمانده سپاه فتح ادامه داد: در این منطقه دنای شمالی آبریز سد خرسان وجود دارد، اصفهان طی مکاتبه با  مدیریت حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد درخواست می کند که آیا در این منطقه شرایط احداث سد وجود دارد؟ محیط زیست استان پاسخ منفی می دهد که شرایط برای احداث سد مناسب نیست.
وی بیان کرد: این بحث مطرح است که اگر در این منطقه سد احداث شود اکوسیستم دنا بهم می ریزد یا خیر؟ 
فرمانده سپاه فتح به ماجرای عدم حضور مسئولان استان در جلسه محیط زیست اشاره کرد و گفت: یک بحثی مطرح است که مسئولان استان ما در جلسه حضور پیدا نکرده‌اند، اتفاقاً اگر مدیران در جلسه حضور پیدا می‌کردند، مجبور می‌شدند مصوبه جلسه را امضا کنند و عدم حضور مدیران به معنای اعتراض است.
سردار خرم‌دل بیان کرد: در جلسه شورای تأمین، آقای استاندار مصوب کردند که تعدادی از کارشناسان و اساتید دانشگاه در این منطقه حضور پیدا کنند و بررسی کنند که سد بر روی اکوسیستم منطقه چه اثری دارد.

کم کاری برخی از ادارات خدمات رسان نسبت به عشایر 
رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این همایش با ابراز گلایه مندی از کم کاری برخی از دستگاههای خدمات رسان خواستار تعیین تکلیف 220 هزار پنل خورشیدی جهت واگذاری به عشایر در کشور شد. 
 شایان نادری نبود راه ارتباطی ، آب شرب نامناسب و سایر خدمات رفاهی را از دیگر مشکلات جامعه عشایر عنوان کرد.

برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )

برگزاری همایش تجلیل از عشایر کهگیلویه و بویراحمد (+ فیلم و تصاویر )

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار